
Дата народження: 17 січня 1993 року.
Місце народження: Дрогобич, Львівська область, Україна.
Освіта: Львівський національний університет імені Івана Франка, філологічний факультет.
Професійна діяльність: Співачка, авторка пісень, виконавиця сучасного українського фолку.
Творчий шлях: Стала відомою після участі в шоу «Голос країни» у 2013 році, де її наставником був Святослав Вакарчук. Дебютний альбом «Жива вода» вийшов у 2015 році, а «Любий друг» у 2018 році.
Скандали: Відомими стали її гострі висловлювання про російськомовних, конфлікти з публічними особами, а також сексуалізація образу в кліпах.
Сімейний стан: Неодружена. Була в романтичних стосунках із Сергієм Жаданом.
Її голос заворожує, її пісні надихають, а її висловлювання викликають гарячі дискусії. Від тихої дівчинки з музичної родини до співачки, чиї хіти набирають мільйони переглядів, Христина Соловій пройшла довгий і непростий шлях. Вона не просто артистка – вона явище в українській музиці, яке вражає своєю відвертістю, талантом і готовністю ламати стереотипи.
Скандальні заяви, неочікувані романтичні історії та сміливі творчі експерименти – усе це робить її однією з найяскравіших постатей українського шоу-бізнесу. Як вона здобула славу, чому її висловлювання ділять суспільство та що насправді стоїть за її гучними успіхами? Читайте далі – і дізнаєтесь більше про Христину Соловій, артистку, яка не грає за чужими правилами.


Христина Іванівна Соловій народилася 17 січня 1993 року у місті Дрогобич Львівської області в родині хорових диригентів. Її батько, після закінчення Львівської національної музичної академії, працював у відділі культури Дрогобицької міської ради, а мати викладала хор у місцевій музичній школі. З музикою була тісно пов’язана й бабуся Христини — Ольга Скробало, яка багато років керувала ансамблем бандуристів. За таких обставин було цілком природно, що Христина обрала шлях музики, адже її сімейне оточення створювало ідеальні умови для розвитку таланту.
З раннього дитинства Христину привчали до музики, тому вона навчалася у тій самій музичній школі, де викладала її мати. Водночас це правило не поширилося на її старшого брата, який вирішив обрати іншу професію, вважаючи, що в родині вже достатньо музикантів. У 2011 році Христина Соловій закінчила музичну школу за класом фортепіано та разом із сім’єю переїхала до Львова. Там вона вступила на факультет філології Львівського національного університету імені Івана Франка. Попри те, що вона не продовжила музичної освіти, спів залишався важливою частиною її життя. Протягом трьох років після вступу до університету Христина була учасницею хору «Лемковина», ставши його наймолодшою вокалісткою. Вона зазначала, що спів у цьому колективі значною мірою вплинув на її особистий та творчий розвиток, а також допоміг визначитися зі стилем музики. Попри глибокий інтерес до музики, Христина спочатку планувала пов’язати своє життя з літературою, брала активну участь у мистецькому середовищі, захоплювалася поезією, живописом і театром.

Першим серйозним виступом на сцені для Христини став фестиваль «Лемківська ватра», де вона співала у складі хору. Однак справжнім переломним моментом у її кар’єрі стало рішення взяти участь у популярному українському талант-шоу «Голос країни» у 2013 році. Серед членів журі «Голосу країни» того року був і Святослав Вакарчук. На виступ Христини розвернулися двоє тренерів, однак вона віддала перевагу саме йому, залишивши позаду Олександра Пономарьова з доволі різким коментарем. Цей момент виявився показовим, оскільки в майбутньому співачка неодноразово робила гострі висловлювання, які ставали причиною локальних скандалів навколо її персони. Вже тоді вона відкрито заявила, що ніколи не виконуватиме російську поп-музику ні в рамках проєкту, ні за його межами. Це заслуговує на повагу, особливо враховуючи, що до початку війни залишалося ще два роки. Разом із Вакарчуком Христина Соловій дійшла до півфіналу шоу, здобувши перше визнання на загальноукраїнському рівні.
Після завершення проєкту сталося несподіване — Святослав Вакарчук, який до того не займався продюсерською діяльністю, вирішив підтримати молоду виконавицю. Це викликало значний ажіотаж у медіа, а Христина Соловій розпочала активну музичну кар’єру під його наставництвом. У 2015 році вийшов її дебютний альбом «Жива вода», до якого увійшло 12 композицій. Дві з них — «Тримай» та «Синя пісня» — були написані самою співачкою. Станом на сьогодні композиція «Тримай» має рекордні майже 60 мільйонів прослуховувань лише на платформі YouTube. Альбом «Жива вода» увійшов до топ-10 найкращих платівок 2015 року, а Христина Соловій здобула всеукраїнську популярність, розпочавши активні гастролі. Окрім Святослава Вакарчука, над альбомом працював сербський музикант Милош Єлич — клавішник та аранжувальник гурту «Океан Ельзи».
Співпраця з командою Вакарчука мала значний вплив на український музичний ринок. Випуск альбому збігся з підвищеним попитом на якісну українську музику після початку російсько-української війни, що сприяло відродженню інтересу до народних пісень у сучасній обробці. На досягнутому команда не зупинилася, і вже у 2018 році вийшов другий студійний альбом Христини Соловій — «Любий друг». На відміну від дебютної платівки, ця робота майже повністю складалася з авторських пісень співачки, для яких вона сама писала і музику, і тексти. Саунд-продюсерами залишилися музиканти «Океану Ельзи», а до альбому увійшли такі композиції, як «Хто, як не ти», «Фортепіано» та «Шкідлива звичка», які швидко стали впізнаваними серед слухачів. Альбом «Любий друг» знову увійшов до списку найкращих платівок року, а кліпи на його пісні традиційно набирали десятки мільйонів переглядів, закріплюючи за Христиною Соловій статус однієї з провідних артисток України. Цікавий факт: дві пісні з альбому — «Шкідлива звичка» та «Про весну» — були написані у співавторстві зі старшим братом Євгеном, який до того не брав жодної участі у музичній кар’єрі Христини.
У 2018 році одна з пісень співачки — «Стежечка», створена на слова Івана Франка, стала офіційним саундтреком історичного фільму «Крути 1918». Згодом було випущено кліп, що складався з уривків кінострічки. Також у фільмі прозвучав кавер на пісню «Холодно» гурту «Океан Ельзи» у виконанні Христини Соловій. Вибір жіночого вокалу для цієї композиції пояснювався тим, що він міг підсилити драматургію сцени, що, зрештою, виявилося вдалим творчим рішенням.
Після виходу другого альбому Христина Соловій отримала кілька престижних нагород, записала низку спільних треків з іншими відомими виконавцями та потрапила до рейтингу «ТОП-100 найвпливовіших жінок» за версією журналу Фокус.
«Скандалів не було. Мені некомфортно про це говорити, тому що Святослав дуже закрита людина і між нами була сильна емоційна близькість. У якийсь момент я непроконтролювала це, я навіть не можу згадати, я кілька разів намагалася з ним про це поговорити, але він дуже закрився і вигородив між нами стіну, дистанцію. Я думаю це було якесь моє неакуратне висловлювання. Щось про мій юнацький максималізм, я кілька разів сказала, що я не хочу, щоб моя музика звучала, як Океан Ельзи… Я думаю, що його це образило. У нас, на жаль, зараз немає хорошого спілкування», — Христина Соловій про Святослава Вакарчука в інтерв’ю з Машею Єфросиніною
Жодних політичних чи гучних публічних скандалів за її участю не було. Навпаки, співачка завжди підкреслювала, що творчість для неї на першому місці, а особисте життя має залишатися поза межами телекамер. Водночас вона підтримувала соціальні та гуманістичні ініціативи, зокрема кампанію You Animals, яка виступала за заборону експлуатації тварин у цирках, а також брала участь у заходах на підтримку політв’язня Кремля Олега Сенцова.
Особисте життя Христини Соловій тривалий час залишалося поза увагою публіки, хоча в медіа періодично з’являлися чутки про її можливі романтичні стосунки з Святославом Вакарчуком. Однак ці припущення так і залишилися на рівні пліток жовтої преси. Ситуація кардинально змінилася у 2022 році, коли вийшов кліп на пісню Юність. Неочікувано для всіх у відео разом із Христиною з’явився відомий поет і музикант Сергій Жадан. Кульмінацією кліпу став їхній пристрасний поцілунок, що викликав бурхливе обговорення в мережі, особливо з огляду на те, що на той момент Жадан був одружений понад 15 років. Цей епізод викликав суперечки: частина аудиторії вважала, що особисте життя артистів має залишатися недоторканим, тоді як інші наголошували, що публічні постаті, яких наслідує велика кількість людей, неминуче привертають увагу до своїх дій як на сцені, так і за її межами. Це, а також інтерв’ю, яке Христина Соловій дала Сергію Жадану напередодні, лише підсилили чутки про їхній роман. Інтерес до цієї історії зростав, а невдовзі пару помітили разом у Львові на побаченні. Через деякий час Сергій Жадан подав на розлучення, що стало ще одним приводом для обговорень у мережі.


“Я вдячна Сергію за всі його подарунки, всі вірші, які він мені писав, всі концерти й афтепаті, знайомства з прекрасними людьми й за дуже багато того, про що не можна говорити…” — Христина Соловій про Сергія Жадана в інтерв’ю з Машею Єфросиніною
У той же період вийшла їхня спільна пісня Серце, кліп на яку спричинив нову хвилю дискусій. Відео, зняте в церкві, доповнили сценою, де дві жінки цілуються, що викликало обурення серед консервативної частини суспільства. Це призвело до скандалу, а настоятеля храму, де проходили зйомки, звільнили з посади. Саме в цей час Христина Соловій і Сергій Жадан відкрито підтвердили свої стосунки. Однак їхній роман тривав недовго — згодом співачка публічно оголосила про розрив. Незабаром вона повідомила, що вже має нового обранця, який теж старший за неї, хоча цього разу різниця у віці становила не 18, а 10 років. Про нові стосунки Христина Соловій розповіла в інтерв’ю, яке знову викликало бурхливу реакцію громадськості. Мова про її інтерв’ю з Машею Єфросиніною, де співачка зробила кілька різких заяв, зокрема назвала всіх російськомовних людей винуватцями війни. Це висловлювання розділило суспільство: одні підтримали її позицію, інші ж критикували за надмірну категоричність та звинуватили в самозакоханості.

“Усі мають відповідати за те, що вони будували культурні мости між Росією й Україною, за те, що вони намагалися сидіти на двох стільцях і розмивали кордони. Вони всі за це відповідальні. У них на руках, на серці і на душі завжди буде кров. Я так вважаю.” — Христина Соловій в інтерв’ю з Машею Єфросиніною
Христина Соловій – безперечно одна з найяскравіших співачок України, яка поєднала у своїй творчості народні мотиви та сучасний поп-фолк. Але чи її успіх зумовлений винятково музикою? Чи, можливо, велика частина її популярності – це результат скандалів, гострих висловлювань і відвертого образу, що межує з провокацією?
З часом акцент у її кар’єрі дедалі більше зміщується від мистецтва до створення навколо себе інформаційного шуму. Від пристрасних сцен у кліпах до відвертих інтерв’ю – Христина цілеспрямовано грає на сексуалізації власного образу, ніби перевіряючи межі терпимості суспільства. Але чи не перетворюється вона з самобутньої співачки на чергову медіа-фігуру, яка тримає увагу глядачів не піснями, а резонансними витівками? Коли мистецтво стає лише фоном для хайпу, виникає питання: що насправді залишиться після цієї історії? Велика артистка чи просто ікона скандалу? Вибір за публікою, адже вона сама визначає, що варте уваги, а що – лише швидкоплинний ефект у стрічці новин.



